OP VK – Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Eukaryotická mikrobiologie (EUMIK)
Požadovaný rozpočet: 38.327.000 CZK
Cílem projektu EUMIK je umožnit vznik multi-disciplinárního výzkumného týmu, posíleného o kapacitu zahraničního odborníka, zaměřeného na mikrobiologii eukaryotních organismů. Aktivity pojektu jsou navrženy tak, aby primárně umožnily kumulaci intelektuálních zdrojů pro vznik špičkového výzkumného pracoviště s úzkou vazbou na přípravu začínajících výzkumných pracovníků.
Žadatel: Univerzita Karlova
Inovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě Univerzity Karlovy (FAFIS)
Požadovaný rozpočet: 26.095.000 CZK
Cílem projektu je zvýšení kvality a diferenciace výuky, zkvalitnění procesu výchovy a výsledků vzdělávání na FaF. Toho bude dosaženo podporou inovace studijního programu Farmacie zaváděním moderních ICT nástrojů, rozvojem zapojení fakulty do mezinárodních výměnných programů a kroky ke zvýšení dopadu mezinárodní mobility na vzdělání studentů.
Žadatel: Univerzita Karlova
Vybudování výzkumného týmu experimentální a aplikované biofarmacie (VEAB)
Požadovaný rozpočet: 29.463.000 CZK
Projekt usiluje o zkvalitnění a konsolidaci personálního zabezpečení výzkumné a vývojové činnosti pomocí zlepšení výzkumné kapacity žadatelské organizace. Specificky se jedná o odbornou přípravu doktorandů a zlepšení vědecko-výzkumných podmínek pracovníků v oblasti experimentální a aplikované biofarmacie.
Žadatel: Univerzita Karlova
Budování interdisciplinárních týmů s využitím zkušeností a poznatků reintegrujících se vědců (BITER)
Požadovaný rozpočet: 39.762.908 CZK
Cílem projektu BITER je vybudování dvou multidisciplinárních výzkumných týmů, zaměřených na problematiku neurodegenerativních a psychiatrických onemocnění pod vedením zahraničních expertů v oblasti neurověd, které významně přispějí k rozvoji vědeckých a vzdělávacích aktivit výzkumníků, postgraduálních studentů a pracovníků výzkumných organizací, podpořených jako cílových skupin projektu prostřednictvím seminářů a vytvoření nových metodik a vědeckých publikací v mezinárodních impaktovaných časopisech. BITER je komplementární k investičnímu projektu NUDZ (reg.č. CZ.1.05/2.1.00/03.0078 v negociaci v OP VaVpI), v jehož rámci dojde k vybudování špičkového výzkumného pracoviště inovativní medicíny v Klecanech. Realizací obou synergických projektů dojde k posílení excelence současných výzkumníků Psychiatrického centra Praha a ke zlepšení zahraniční spolupráce zkušených a začínajících výzkumníků. Žadatelem projektu je organizace s dlouholetými zkušenostmi s realizací obdobných projektů
Žadatel: Psychiatrické centrum Praha (PCP)
Biologie nádorových buněk (BINAB)
Požadovaný rozpočet: 38.735.519 CZK
Předkládaná žádost je komplementární k projektu BIOCEV (projekt je v procesu schvalování EK v rámci OP VaVpI). Tento investiční projekt vytvoří špičkové zázemí pro fungování nových výzkumných týmů. Účelem projektu BINAB je využít tuto příležitost a v rámci BIOCEV vybudovat tým s interdisciplinárním přístupem k výzkumu nádorových buněk. Projekt se zaměřuje na akademické a ostatní pracovníky VŠ; studenty a pracovníky výzkumných organizací v regionech Konvergence. Zapojení CS proběhne zejména diseminací výsledků formou odborných akcí a rozšířením nabídky vzdělávání. Naším cílem je vytvoření kvalitního vědeckého týmu a jeho mezinárodní etablování pro dlouhodobou udržitelnost výzkumných aktivit. BINAB svými aktivitami přispěje také k diverzifikaci a inovaci vzdělávání začínajících výzkumníků.
Žadatel: Univerzita Karlova
Finanční gramotnost mladých (Finanční gramotnost)
Požadovaný rozpočet: 6.083.545 CZK
Cílem projektu je zvýšení finanční gramotnosti studentů třetích a čtvrtých ročníků vybraných středních škol v Ústeckém kraji. Absolvování semestrálního cyklu přednášek rozšíří studentům znalosti v oblasti finančních trhů, zejména bankovnictví a pojišťovnictví, které zvýší jejich přímou uplatnitelnost na trhu práce. Absolvování jednosemestrálního kurzu umožní studentům získat formální oprávnění v oblasti finančního poradenství a po ukončení SŠ případně dále pracovat jako OSVČ. Finanční gramotnost navíc vede k dlouhodobému zvyšování kvality života účastníků, například při dalším studiu na vysoké škole. V rámci projektu proběhne cyklus přednášek pro pedagogy. Před začátkem druhé fáze budou zhodnoceny a revidovány školící materiály použité v prvním cyklu. Školení pro pedagogy a e-learningový kurz, který bude k dispozici na webových stránkách žadatele a partnerů i po ukončení financování z ESF, zaručují další šíření výstupů, a tím i jeho udržitelnost pro další studenty.
Žadatel: SVS consult, s.r.o.